Skip to main content

İbrahim Talat Bey, 1870‘te başlattığı maden suyu arama iznini 26 Mayıs 1912’de alır.
İbrahim Talat, 3 Temmuz 1916‘da Sultan V. Reşad‘ın imzasıyla Keşiş Dağı (1926’dan sonra Uludağ adını alır) Maden Suyu imtiyazına sahip olur. Bu imtiyaz, 1923’te aynı aileden İbrahim Talat Bey‘in bacanağı Hüseyin Sıtkı Ulusu‘ya geçer. 4 Ağustos 1926’da bu imtiyaz feshedilir, sonrasında maden suları için ikinci kez imtiyaz, 29 Ocak 1930‘da Gazi Mustafa Kemal‘in imzasını taşıyan izinle tekrar alınır.
10 Mayıs 1931‘de ise Uludağ Maden Suları Türk Limited Şirketi kurulur ve tüm faaliyetler bu şirket çatısı altında toplanır. Hüseyin Sıtkı, 1931‘de Uludağ Maden Suları’nın Bursa ili ve yakın çevresine dağıtımı için Nilüfer Gazoz Fabrikasının sahibi Mehmet Hakkı Erbak ile anlaştır.
Mehmet Hakkı Bey, Kasım 1933‘te Uludağ Maden Suları‘nın işletme hakkını devralır. Mehmet Hakkı Bey’in küçük oğlu Nuri Zafer Erbak 1932‘de, Efsane Uludağ Gazozu’nun formülünü bulur.
1958’de Hüseyin Sıtkı Bey‘in vefatından sonra, vasiyeti ile birlikte Uludağ Maden Suları‘ndaki tüm hisseler Erbak Ailesi‘nde toplanır.
Uludağ İçecek grubu, “Uludağ” ana markası altında 6 kategori, 11 alt marka, 45 değişik ürün ile iç ve dış pazarlarda faaliyet gösterir. Şirket Erbak-Uludağ İçecek AŞ.; 1930 yılında Mehmet Hakkı (Erbak) Bey tarafından kurulur. Efsane Uludağ Gazozu‘nun formülü ise Mehmet Hakkı Bey‘in oğlu Nuri Zafer Erbak tarafından bulunur. Şirket, Nuri Erbak‘ın çocukları ve torunları 3. ve 4. kuşak tarafından yönetiliyor.

ERBAK AİLESİ İLE TANIŞMAM
Uludağ İçecek ailesi ile ilk tanışmam 1970’li yılların sonunda oldu. O zaman gazeteci büyüklerim Enver Ayhan ve Aykan Uzoğuz ben genç bir muhabirken beni Yalova Yolu üzerindeki Uludağ Gazoz fabrikasına götürmüştü. Orada rahmetli Nuri Amca (Erbak) bize fabrikayı gezdirmiş ve kullandığı eski makinaları göstermiş ardından da onun klasik kuru fasülye ikramına katılmıştık. Onun her pazartesi öğlen düzenli kuru fasulye partilerinde kuru fasulye, pilav, turşu ve tahin pekmez ikramları ilk başladığı günden beri devam ediyor.
Onun vefatının ardından bu geleneği oğlu Mehmet Erbak sürdürmeye devam ediyor.
Nuri Amca’dan sonra Mehmet Erbak’ı, rahmetli Nuran Kızıl’ı, rahmetli Prof. Dr. Ayhan Kızıl’ı, Levent Kızıl’ı, Ömer Kızıl’ı, Nuri Cem Erbak’ı ve Ceylin Erbak’ı tanıdım. Özetle bütün aileyi tanıdım.

ŞEKERSİZ ULUDAĞ LİMONATA REKLAMI
Uludağ İçecek Maslak–Levent hattındaki devasa duvar reklam alanında yapay zeka ile Türkiye’de ilk kez hayata geçirilen dikkat çekici bir kampanyasına imza attı. Marka, Uludağ Şekersiz Limonata’yı, müzik ve yapay zekayı buluşturan “9/8 lik ritm” sahnesiyle milyonlara ulaştırdı.
Reklam filminde hikaye; Maslak–Levent hattındaki reklam panosunda yer alan Uludağ Şekersiz Limonata görseliyle, tam karşısındaki Burhan Öçal konser afişinin karşı karşıya gelmesiyle başlıyor. Yapay zeka sayesinde her iki billboard da canlanıyor. Uludağ Şekersiz Limonata’nın ferah enerjisi ile Öçal’ın 9/8′lik ritimleri buluşarak kaotik şehir hayatının ortasında AI kıza göbek attırıyor.
Kampanyanın merkezinde yer alan dünyaca ünlü perküsyon sanatçısı Burhan Öçal; ikonik “9/8 Uludağ Limonata” jingle’ını enerjik bir performansla yeniden yorumluyor ve böylece AI teknolojisiyle hazırlanan filmde, ilk kez bir sanatçı ve yapay zeka karakter aynı sahneyi paylaşıyor.
Reklam filminde, yapay zeka karakterin 9/8 lik ritim eşliğinde göbek atarak Öçal’a limonata ikram etmesi; ev halkından taksi şoförüne kadar herkeste şaşkınlık ve merak uyandırıyor. Kampanya, yalnızca bir ürün tanıtımı değil, aynı zamanda izleyiciyi içine çeken bir deneyim sunuyor.

ÖMER KIZIL NE DEDİ?
Konuyla ilgili açıklama yapan Uludağ İçecek Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Kızıl, kampanyanın stratejik önemine dikkat çekerek şöyle dedi:
“Türkiye içecek sektöründe inovasyonu sürekli önceliklendiren bir marka olarak, tüketicilerimize sadece bir içecek değil, aynı zamanda unutulmaz bir deneyim sunmak istiyoruz. Öncelikli İstanbul’daki en önemli açık hava reklam alanını kiraladık. Uludağ Şekersiz Limonata ve ‘Uludağ Limonata ile 9/8’ kampanyamızı Maslak–Levent hattındaki bu prestijli açık hava mecrasında tanıtmak, markamızın yenilikçi vizyonunu ve yatırım gücünü yansıtıyor.”

SON SÖZ
Evet, Uludağ İçecek, bu kampanyayla yalnızca ürününü sahneye taşımakla kalmıyor. Aynı zamanda şehir hayatının merkezinde kültür, müzik ve teknolojiyi buluşturan yaratıcı bir pazarlama yaklaşımı ortaya koyarken, model oluşturuyor.
Bu noktada Uludağ İçecek Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Kızıl özelinde, tüm Uludağ İçecek Ailesi’ni kutluyorum.
Başarılı ve inovatif bir tanıtıma imza atmışlar. Onlara da bu yakışır.