Geçen gün bir telefon geldi. Arayan daha önceki dönemde Sönmez Medya’da, sonrasında da bazı projelerde birlikte çalıştığımız sevgili Sevda Kurul’du. Sevda hanım bir süredir Osmangazi Belediyesi Haber Koordinatörlüğü görevini yürütüyor. Ayrıca Osmangazi Belediyesi’nin resmi youtube kanalında da programlar yapıyor, konuklar ağırlıyor.
Bu programlardan biri olan Bursa’da Kent Tarihi ve Turizm “Medya Buluşması”nın 18 Haziran’da konuğu oldum.
Osmangazi Belediyesi Gençlik ve Girişimcilik Merkezi’nde kendisiyle bir çekim yaptık. Güzel bir söyleşi olduğunu düşünüyorum. Umarım hoşunuza gider, bugün youtube kanalında yayınlanacak.
Önce Cavit Çağlar büyüğümün deyimiyle off the record/kayıt dışı kalmak koşuluyla birçok konuyu konuştuk. Sonrasında ise çekime geçtik. Bursa’yı, Bursa’nın tarihini, Bursa şehrinin sahip olduğu özellikler, turizmi ve gastro turizmini de konuştuk. Bu arada mesleğimizdeki deyim yerindeyse yozlaşmadan, kaybolan değerlerden, usta çırak ilişkisinin öneminden de söz ettik.
Evet, Sevgili Sevda Kurul’a beni davet ettiği ve o güzel sohbet için teşekkürlerimi iletiyorum. Bu arada çekimde beraber olduğumuz ekip arkadaşları Hüseyin Tarih, Seçkin Chatzı, Mesut Şık ve Enis Sökün’ü de tanımaktan mutlu oldum.
SON SÖZ
İçinde yaşadığımız toplum kayıt altına alma ve yazma alışkanlığı olmayan bir toplum. Uzunca bir süredir kişi ve kurum tarihleri üzerine yaptığım kitaplarda ve çalışmalarda bunun kişisel, kamusal ve özel sektör alanında da yoğun olduğunu gördüm. Kuşkusuz marjinal ve her şeyi kayıt altına alan kişi ve kurumlar da var.
Bu açıdan Osmangazi Belediyesi’nin yapmış olduğu bu çalışmaları önemsiyorum. Bursa belleğine bırakan her yazı, her söyleşi, her görsel belleğe büyük katkı koyar.
Osmangazi Belediyesi’ne, Sevda Kurul ve arkadaşlarına başarılar diliyorum.
Bu arada Bursa Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a günün anısına gönderdiği Atatürklü seramik anıya da teşekkür ediyorum.


